Ty decydujesz co kupi klient, czyli jak wpływać na decyzje zakupowe klientów

Cel szkolenia

Szkolenie przygotowane jest z myślą o sprzedawcach i doradcach klienta. Ma charakter warsztatu, podczas którego uczestnicy poznają mechanizmy, które wpływają na sposób podejmowania decyzji przez klientów. Ponadto uczestnicy poznają sposoby (i przetrenują je w grupach) tworzenia warunków na tyle przyjaznych dla klienta, by dokonał on zakupu przy pierwszej wizycie lub kontakcie z handlowcem. Ważnym elementem szkolenia jest trening badania potrzeb klienta i dopasowanie oferty do tych potrzeb. Uczestnicy warsztatu poznają też przyczyny oporu klienta i dowiedzą się, jak prawidłowo reagować na opór w taki sposób, aby zachęcić klienta do zakupu. Uczestnicy nauczą się również trudnej sztuki prezentowania w odpowiedni sposób klientowi ceny.

Szkolenie może być przeprowadzone w wersji dla osób początkujących oraz jako trening wzmacniający umiejętności handlowców z pewnym stażem. Obie wersje szkolenie różnią się proporcją części wykładowej w stosunku do warsztatowej oraz poziomem i rodzajem ćwiczeń praktycznych.

Czas trwania szkolenia – 2 dni (16h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Jak klient podejmuje decyzje?
    • Dlaczego klienci kupują - rola zakupów
    • Rola pierwszego wrażenia – techniki kreowania PPW
    • Znaczenie dopasowania oferty do potrzeb klienta
    • Emocje w procesie decyzyjnym
    • Gdy sprzedawca hamuje decyzje klienta
  2. Obiekcje i zastrzeżenia
    • Opór klienta - nie bój się go!
    • Przyczyny oporu klienta
    • Właściwa postawa sprzedawcy wobec oporu
    • Typowe wątpliwości klienta
    • Wątpliwości dotyczące dostawcy
    • Wątpliwości dotyczące produktu
    • Wątpliwości dotyczące ceny
  3. Porozmawiajmy o cenie
    • Kiedy rozmawiać o cenie
    • Techniki prezentacji ceny
    • Techniki relatywizowania ceny
    • Powiązanie ceny z innymi elementami oferty

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje

Liczba uczestników: 8-12 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.