Prezentacja i autoprezentacja podczas wystąpień publicznych

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznej umiejętności budowania zarządzania własnym wizerunkiem, czyli autoprezentacji. Warsztat składa się z dwóch części – pierwsza pozwala zdobyć umiejętność przygotowania prezentacji jako tekstu wystąpienia czy prezentacji w Power Point, druga cześć warsztatu skupia się na sposobie budowania własnego wizerunku i umiejętności dobierania odpowiednich elementów własnej osobowości do sytuacji. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność budowania własnego wizerunku oraz poznają sposoby skutecznego minimalizowania tremy, komponowania przemówień i skupiania na sobie uwagi słuchaczy i jej utrzymywania. Dodatkowo poznają techniki pracy głosem.

Grupa docelowa

  • Osoby, które chcą w sposób świadomy budować swój wizerunek
  • Osoby, które występują publicznie, przed grupą słuchaczy

Czas trwania szkolenia – 2 dni (12 h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Komunikacja werbalna, czyli co mówić i jak mówić
    • plan wypowiedzi
    • treść prezentacji
    • dobór słów, układ słów
    • odpowiednie przedstawianie faktów
    • rozwijanie umiejętności korzystania z przykładów
    • dobieranie treści i sposobu mówienia do celu prezentacji i rodzaju odbiorców
    • ćwiczenie odpowiedniego stylu wypowiadania się podczas prezentacji:
    • stosowanie odpowiednich form gramatycznych
    • używanie pojęć i terminów
    • analiza błędów i korygowanie nawyków językowych
    • manieryzmy językowe
  2. Komunikacja niewerbalna
    • (mowa ciała), czyli jak sprawić, żeby odbiorcy nas słuchali i lubili
    • postawa ciała
    • sposób poruszania się
    • ton i siła głosu, ( ćwiczenie dykcji i modulacji i emisji głosu)
    • gestykulacja
    • tempo wymowy
    • kontrola nad kontaktem wzrokowym
    • praca nad utrzymywaniem odpowiedniego wyrazu twarzy
    • wskazówki dotyczące wyglądu: ubioru, atrybutów, fryzury, itd.
  3. Przygotowanie części wizualnej prezentacji
    • tytuły, hasła, diagramy, schematy, rysunki
    • dobre operowanie: - kolorem
    • wielkością i rodzajem czcionki
    • elementami graficznymi
    • zasady kompozycji
    • dobór treści do części wizualnej prezentacji
    • korzystanie z różnych technik i mediów prezentacyjnych
  4. Kontakt z publicznością
    • jak przygotować się do pytań publiczności
    • kontakt z odbiorcami w zależności od:
    • wielkości i typu audytorium oraz okoliczności wystąpienia
    • radzenie sobie z kłopotliwymi słuchaczami
    • podstawowe techniki perswazji, czyli co robić i mówić, by przekonać publiczność
  5. Radzenie sobie z tremą podczas wystąpienia
    • indywidualny dobór technik radzenia sobie z tremą w zależności od bodźca wywołującego napięcie
    • ćwiczenia relaksacyjne na chwilę przed wystąpieniem
    • elementy treningu relaksacji służące radzeniu sobie z przedłużającym się stresem
  6. Analiza mocnych stron uczestników oraz obszarów, nad którymi należy jeszcze pracować.
  7. Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju dla każdego uczestnika.

Metody szkoleniowe: porównywanie dobrych i złych prezentacji, mini-wykłady (prezentacja Power Point), praca z kamerą oraz analiza uzyskanego materiału, analiza filmów szkoleniowych autoprezentacja, praca w grupie, praca indywidualna, korzystanie z informacji zwrotnych

Liczba uczestników: 1-12 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.