Prezentacja i autoprezentacja podczas wystąpień publicznych
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznej umiejętności budowania zarządzania własnym wizerunkiem, czyli autoprezentacji. Warsztat składa się z dwóch części – pierwsza pozwala zdobyć umiejętność przygotowania prezentacji jako tekstu wystąpienia czy prezentacji w Power Point, druga cześć warsztatu skupia się na sposobie budowania własnego wizerunku i umiejętności dobierania odpowiednich elementów własnej osobowości do sytuacji. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność budowania własnego wizerunku oraz poznają sposoby skutecznego minimalizowania tremy, komponowania przemówień i skupiania na sobie uwagi słuchaczy i jej utrzymywania. Dodatkowo poznają techniki pracy głosem.
Grupa docelowa
- Osoby, które chcą w sposób świadomy budować swój wizerunek
- Osoby, które występują publicznie, przed grupą słuchaczy
Czas trwania szkolenia – 2 dni (12 h)
PROGRAM SZKOLENIA
- Komunikacja werbalna, czyli co mówić i jak mówić
- plan wypowiedzi
- treść prezentacji
- dobór słów, układ słów
- odpowiednie przedstawianie faktów
- rozwijanie umiejętności korzystania z przykładów
- dobieranie treści i sposobu mówienia do celu prezentacji i rodzaju odbiorców
- ćwiczenie odpowiedniego stylu wypowiadania się podczas prezentacji:
- stosowanie odpowiednich form gramatycznych
- używanie pojęć i terminów
- analiza błędów i korygowanie nawyków językowych
- manieryzmy językowe
- Komunikacja niewerbalna
- (mowa ciała), czyli jak sprawić, żeby odbiorcy nas słuchali i lubili
- postawa ciała
- sposób poruszania się
- ton i siła głosu, ( ćwiczenie dykcji i modulacji i emisji głosu)
- gestykulacja
- tempo wymowy
- kontrola nad kontaktem wzrokowym
- praca nad utrzymywaniem odpowiedniego wyrazu twarzy
- wskazówki dotyczące wyglądu: ubioru, atrybutów, fryzury, itd.
- Przygotowanie części wizualnej prezentacji
- tytuły, hasła, diagramy, schematy, rysunki
- dobre operowanie: - kolorem
- wielkością i rodzajem czcionki
- elementami graficznymi
- zasady kompozycji
- dobór treści do części wizualnej prezentacji
- korzystanie z różnych technik i mediów prezentacyjnych
- Kontakt z publicznością
- jak przygotować się do pytań publiczności
- kontakt z odbiorcami w zależności od:
- wielkości i typu audytorium oraz okoliczności wystąpienia
- radzenie sobie z kłopotliwymi słuchaczami
- podstawowe techniki perswazji, czyli co robić i mówić, by przekonać publiczność
- Radzenie sobie z tremą podczas wystąpienia
- indywidualny dobór technik radzenia sobie z tremą w zależności od bodźca wywołującego napięcie
- ćwiczenia relaksacyjne na chwilę przed wystąpieniem
- elementy treningu relaksacji służące radzeniu sobie z przedłużającym się stresem
- Analiza mocnych stron uczestników oraz obszarów, nad którymi należy jeszcze pracować.
- Konstruowanie indywidualnych planów rozwoju dla każdego uczestnika.
Metody szkoleniowe: porównywanie dobrych i złych prezentacji, mini-wykłady (prezentacja Power Point), praca z kamerą oraz analiza uzyskanego materiału, analiza filmów szkoleniowych autoprezentacja, praca w grupie, praca indywidualna, korzystanie z informacji zwrotnych
Liczba uczestników: 1-12 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.