W czym mogę pomóc? – czyli jak skutecznie badać potrzeby klienta
Cel szkolenia
Warsztat ma na celu wzmocnienie podstawowego elementu rozmowy sprzedażowej – tj. analizy potrzeb klienta. Właściwe odczytane potrzeb klienta, to klucz do sukcesu w sprzedaży, ponieważ pozwala na dobór oferty właściwej dla klienta, jej skuteczną prezentację i ustalenie właściwej ceny. Szkolenie pozwoli uczestnikom poznać tajniki orientowania się czego klient tak naprawdę potrzebuje i jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce.
Czas trwania szkolenia – 1 dzień (8 h)
PROGRAM SZKOLENIA
- Czym jest analiza potrzeb?
- Elementy psychologii sprzedaży.
- Rola analizy potrzeb w procesie sprzedaży.
- Struktura badania potrzeb.
- Różne metody analizy potrzeb klienta.
- Jak poprawnie zadawać pytania w trakcie badania potrzeb klienta?
- Pytania otwarte i zamknięte – ich rola w badaniu potrzeb klienta.
- Rola parafrazy w analizie potrzeb.
- Sposoby na przełamanie oporu klienta przed ujawnieniem swoich potrzeb
- Klient z negatywnym nastawieniem
- Co utrudnia analizę potrzeb?
- Kompetencje i umiejętności sprzedawcy
- Katalog błędów najczęściej popełnianych w trakcie badania potrzeb
- Jak wyeliminować złe nawyki.
Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, filmy instruktażowe.
Liczba uczestników: 8-12 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.