W czym mogę pomóc? – czyli jak skutecznie badać potrzeby klienta

Cel szkolenia

Warsztat ma na celu wzmocnienie podstawowego elementu rozmowy sprzedażowej – tj. analizy potrzeb klienta. Właściwe odczytane potrzeb klienta, to klucz do sukcesu w sprzedaży, ponieważ pozwala na dobór oferty właściwej dla klienta, jej skuteczną prezentację i ustalenie właściwej ceny. Szkolenie pozwoli uczestnikom poznać tajniki orientowania się czego klient tak naprawdę potrzebuje i jak tę wiedzę wykorzystać w praktyce.

Czas trwania szkolenia – 1 dzień (8 h)

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Czym jest analiza potrzeb?
    • Elementy psychologii sprzedaży.
    • Rola analizy potrzeb w procesie sprzedaży.
    • Struktura badania potrzeb.
    • Różne metody analizy potrzeb klienta.
  2. Jak poprawnie zadawać pytania w trakcie badania potrzeb klienta?
    • Pytania otwarte i zamknięte – ich rola w badaniu potrzeb klienta.
    • Rola parafrazy w analizie potrzeb.
    • Sposoby na przełamanie oporu klienta przed ujawnieniem swoich potrzeb
    • Klient z negatywnym nastawieniem
  3. Co utrudnia analizę potrzeb?
    • Kompetencje i umiejętności sprzedawcy
    • Katalog błędów najczęściej popełnianych w trakcie badania potrzeb
    • Jak wyeliminować złe nawyki.

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, filmy instruktażowe.

Liczba uczestników: 8-12 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.