Pozytywny feedback – czyli jak udzielać informacji zwrotnej
Cel szkolenia
Udzielanie informacji zwrotnej to jedna z podstawowych umiejętności, które powinien posiadać skuteczny manager. Szkolenie pozwala zapoznać się z technikami komunikacji z pracownikami oraz ze sposobami konstruowania pozytywnego feedbacku. Warsztatowa forma treningu daje możliwość doświadczenia przez uczestnika potrzeby informacji zwrotnej, określenia sytuacji, w których udzielanie informacji zwrotnej jest niezbędne czy wręcz konieczne. Ponadto uczestnicy szkolenia poznają techniki i metody konstruowania różnego typu rozmów z informacją zwrotną dla pracownika - rozmów zarówno w sytuacji, kiedy menedżer powinien pochwalić pracownika, jak i wówczas, gdy rozmowa będzie dotyczyć rzeczy mniej przyjemnych.
Grupa docelowa
- Managerowie wszystkich szczebli zarządzania w organizacji
Czas trwania szkolenia – 1 dzień (8 h)
PROGRAM SZKOLENIA
- Istota feedbacku i jego znaczenie dla kultury komunikacji w firmie
- Modele komunikacji – jak komunikujemy się między sobą
- Dialog grupowy i indywidualny
- Rodzaje komunikacji w organizacjach, w kontekście udzielania informacji zwrotnej,
- Co to jest feedback? Próba stworzenia definicji pozytywnego feedbacku
- Przygotowanie do sesji feedbacku
- Konstrukcja rozmowy feedbackowej - model SPINKA
- Gromadzenie informacji przed udzieleniem informacji zwrotnej
- Oddzielanie faktów od opinii
- Ustalanie celów w rozmowie feedbackowej
- Prowadzenie sesji feedbacku
- Ćwiczenia w parach lub większych grupach, pozwalające przetrenować udzielanie informacji zwrotnej w różnych sytuacjach – rozmowy wspierające i rozwojowe, rozmowy oceniające, rozmowy dyscyplinujące, oceny okresowe.
Metody szkoleniowe: Ćwiczenia praktyczne, studia przypadku, ilustracje filmowe, dyskusje moderowane, symulacje.
Liczba uczestników: 4-8 osób.
Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.