Pozafinansowe metody motywowania pracowników

Cel szkolenia

Szkolenie zostało tak skonstruowane, aby odpowiadało potrzebom menedżerów pracujących zarówno w outsourcingu, jak i w in-housach. Uczestnicy szkolenia poznają skuteczne pozapłacowe metody motywowania pracowników oraz instrumenty pobudzania motywacji w call center i telemarketingu. Nabędą umiejętność określania różnic między potrzebami i motywatorami, identyfikowania czynników motywujących i demotywujących oraz dobór właściwych czynników motywacyjnych, potrafiących zmotywować cały zespół. Warsztat pozwoli organizacjom zbudować lub udoskonalić systemy motywacyjne, które podniosą efektywność działania poprzez motywowanie i wzmacnianie Po ukończeniu warsztatów uczestnicy będą wiedzieli jak:

  • stosować systemy motywacji pozapłacowej
  • umiejętnie wykorzystywać wiedzę na temat motywowania
  • skutecznie eliminować czynniki demotywujące
  • w sposób profesjonalny udzielać informacji zwrotnej, tj. we właściwy sposób prowadzić rozmowy oceniające, wspierające, dyscyplinujące, etc.
  • skutecznie stosować techniki motywowania pracowników w trakcie akcji sprzedażowych.

Grupa docelowa

  • Managerowie wszystkich szczebli zarządzania
  • team leaderzy, supervisorzy, koordynatorzy ds. jakości,

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Stosunek ludzi do pracy - teorie motywacji
    • Teorie motywacji – Maslowa, Herzberga, Teoria X i Y
    • Motywacja pozytywna i negatywna – metody, rezultaty, zalety
    • Systemy motywacyjne
    • modele systemów motywacyjnych
    • elementy finansowe i pozafinansowe systemów motywacyjnych
    • Narzędzia motywowania pozapłacowego
  2. Eliksir motywacji
    • Wzmocnienia pozytywne – rola pochwał, uznania i osiągnięć
    • Uprawnienia i odpowiedzialność
    • Motywacyjna organizacja pracy
    • Szkolenia i rozwój pracowników
  3. Czynniki sukcesu systemów motywacyjnych
    • Jak uniknąć błędów i pułapek motywowania przez płace
    • Ocena pracy – czynnik motywujący, czy demotywujący?
    • Informacja zwrotna i jej siła
    • Style prowadzenia rozmów oceniających – metody dobierania stylu rozmowy do pracownika
  4. Skuteczne kierowanie personelem, czyli co robić, aby zespół chciał realizować strategie firmy
    • Motywowanie zespołu jako element zwiększający efektywność pracy zespołu i zapobiegający rutynie i wypaleniu zawodowemu
    • Umiejętność wywierania wspływu na zachowanie jako supervisor oraz członek zespołu
    • Atmosfera pracy
    • Rozpoznanie konfliktów i stosowanie kreatywnych metod ich rozwiązywania
    • Komunikacja celów i strategii organizacji jako skuteczny element wzbudzania zaangażowania
    • Zwiększenie efektywności poprzez właściwe zastosowanie sprawnej komunikacji w zespole
    • Jak wykorzystać coaching i monitoring we wzbudzaniu działania i zaangażowania pracowników?
    • Pokonywanie kryzysów na podstawie wspólnej pomocy
  5. Jak zamienić MUSZĘ na CHCĘ I MOGĘ, czyli niestandardowe formy motywowania pracowników Call Center
    • Przykładowe konkursy i gry wzmacniające motywację pracowników call center:
    • chińskie wróżby
    • balony na stanowisku
    • chodząca koperta
    • "piłka plażowa"
    • Re trening taneczny
    • nagrody dzienne i tygodniowe ? "zgadnij kotku co mam w środku"
    • "podaj dalej" - rekrutacja przyjaciół - "w cc member get member"
    • tablice mistrzów
    • "księga wspomnień"

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje.

Szkolenie jest zaplanowane na 2 dni szkoleniowe (16 h)
Liczba uczestników: 8-12 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.