Coaching w pracy menedżera

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest wdrożenie nowej, bardzo skutecznej metody zarządzania personelem w procesie obsługi klienta, sprzedaży i telesprzedaży. Coachingowy styl zarządzania opiera się na współpracy z podwładnymi, na towarzyszeniu im rozwoju osobistym i w rozwoju kompetencji oraz umiejętności niezbędnych do wykonywania powierzonych im zadań, co przekłada się w krótkim czasie na wzrost efektywności pracowników, a co za tym idzie – całego zespołu. Metoda zarządzania przez coaching jest obecnie jedną z najbardziej promowanych metod zarządzania na świecie. Przyczynia się dodatkowo do budowania kultury pozytywnego feedbacku i kultury organizacji, opartej o zasady wzajemnego szacunku i współpracy.

Grupa docelowa

  • Kadra Managerska każdego szczebla

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Współczesne style zarządzania
    • Style przywództwa – prezentacja
    • Mój styl przywództwa – autodiagnoza
    • Rola i zadania menedżera
    • Rola współczesnego przywódcy.
    • Oczekiwania wobec współczesnego menedżera
    • Model PODKOWA
  2. Coaching
    • Typy coachingu i obszary jego stosowania
    • Cele realizowane w procesie coachingu
    • Skuteczność zarządzania przez coaching w świetle badań.
    • Diagnoza potencjału kompetencyjnego i wyznaczanie celów procesu coachingu
  3. Zarządzanie w stylu coachingowym
    • Coachingowy styl zarządzania - prezentacja
    • Menedżer w roli coacha
  4. Słuchanie i pytanie – podstawowe elementy coachingu
    • Aktywne słuchanie –trzy poziomy słuchania
    • Czy potrafię słuchać – trening praktyczny
    • Pytania w coachingu
    • Efektywne pytania
    • Porządek zadawania pytań – trening praktyczny
  5. Transformacja poprzez coaching
    • Zmiana świadomości pracownika
    • Motywowanie, delegowanie, feedback
    • Model GROW (cel, możliwości i opcje działania)
    • Model SCORE
  6. Pytania, które rodzą refleksję, powodują działanie, zmieniają perspektywę – trening praktyczny.

Metody szkoleniowe: ćwiczenia, studia przypadku, dyskusje, symulacje, gry szkoleniowe.

Liczba uczestników: 4-10 osób.

Program szkolenia może być zmodyfikowany zgodnie z potrzebami i życzeniami klienta zamawiającego szkolenie.